Přejdi na obsah
Flori na cestách
Menu
  • Úvodní stránka
  • Články na blogu
    • Silvestr na Times Square v New Yorku
    • Krásné Vánoce v New Yorku
    • Velká cena Itálie Formule 1, Monza
    • Pico del Teide (Tenerife)
    • USA
      • Los Angeles
      • Cesta k nápisu Hollywood
      • Universal Studios Hollywood
      • Warner Bros. Studios Hollywood
      • Plánování cesty do USA
        • Vánoce v New Yorku, Los Angeles a Washingtonu (část čtvrtá)
        • Vánoce v New Yorku a Los Angeles (část třetí)
        • Vánoce v New Yorku (část druhá)
        • Vánoce v New Yorku (část první)
    • Kostarika
    • Kapverdy
      • Boa Vista
      • Sal
    • Lefkada
    • La Palma
    • Madeira
  • Cestovatelské tipy
    • Jak na letenky
    • Jak rezervovat ubytování
    • Mobilní data v zahraničí, Airalo
    • Cesty do USA, ESTA
    • Užitečné aplikace
  • Nejlepší videa z cest po světě
  • Průvodci: To nejlepší z cest
Menu

Jak na letenky – Cestovatelské tipy

Vyhledání a nákup letenek

Letenky vždycky vyhledávám na stránce Google Flights. Do vyhledavače stačí zadat odkud kam a kdy chci letět a stránka mi najde spoustu letů a jejich různých kombinací seřazených podle ceny.

Google Flights využívám hlavně k tomu, abych si tady našel leteckou společnost, která mi bude nejvíc vyhovovat. Ať už cenou, časy letů, tak jejich délkou. 

Samotnou letenku tady ale nekupuju. Když si najdu nejlepší aerolinku, jdu pak přímo na jejich stránky. 

TIP: Na stránkách letecké společnosti pak nezadávám přesný termín, kdy chci letět, ale vždy plus minus pár dní před a po. Už několikrát se mi stalo, že když jsem vyhledával přesný termín, tak byl dražší, než když jsem vyhledal jiný a k tomu svému jsem se pak proklikal až v následných krocích.

Kdy letenky koupit

Na tuto otázku jsem prozatím nenašel žádnou univerzální odpověď. Osobně vždycky nějakou dobu sleduju, jak se ceny letenek pohybují. Vím, že se ceny mohou měnit podle toho, jaký je den v týdnu, V některých dnech jsou letenky dražší, v některých jsou levnější. . 

KLM

Díky sledování cen vím, jak se ceny pohybují. Zároveň mám v hlavně tak nějak cenu, kterou jsem ochotný za letenku dát. Například, když vím, že se letenky do Londýna dají sehnat kolem 2.000 Kč, nebudu ji kupovat za 6.000 Kč. Když se pak vyskytne cena letenky na úrovni, kterou jsem ochotný za ni zaplatit, kupuju. Někdy to může být půl roku předem, někdy měsíc. Někdy se může vyskytnout akce na letenky, tak proto také sleduju některé influencery a stránky, které se zaměřují na akční letenky. Ale bacha, ne vždy dobrá akce znamená dobrou letenku.

Jestli váháš nad tím, zda letenku koupit nebo ještě počkat na nižší cenu, mrkni na stránku airhint.com. Zadej do vyhledávače odkud kam letíš, termín a ve výsledcích vyhledávání vyber tvůj let, na který čekáš. Graficky se ti zobrazí, jaká je pravděpodobnost, že cena letenky ještě klesne. Čím víc procent, tím větší pravděpodobnost. Samozřejmě na to nejde úplně spoléhat, ale může to pomoct.

Let s přestupem

Pokud není k dispozici přímý let a je potřeba cestou přestupovat, kupuj lety v rámci jedné letenky, u jedné letecké společnosti (případně spřízněných společností). Má to své výhody, které ti ukážu na příkladu letu z Prahy na Kostariku.

Z Prahy do San Jose přímé lety nejsou. Můžeš najít třeba let s aerolinkou KLM. Na stránkách KLM tedy zadáš počáteční místo Praha, cílové San Jose a zobrazí se ti několik možností, které se liší místem pro přestup a dobou čekání. Vyberu třeba přestup v Amsterodamu. Cestu mám v rámci jedné letenky, takže pak v Praze na letišti dostanu obě palubní vstupenky, odevzdám kufr a vyzvednu si ho až v San Jose. Nemusíš se tedy o nic starat.

Výhodou takových letů je, že je garantovaný přestup. Tedy, že podle aerolinky druhý let stihneš a neuletí ti. Pokud by taková situace nastala, pak ti aerolinka zajistí další let, kterým se do cílové destinace dostaneš. Při dlouhém čekání ti pak letecká společnost může zajistit hotel zdarma, případně výlety po městě, kde čekáš. To už ale závisí na nabídce aerolinky. Je tedy dobré se na podmínky vždycky podívat a výhody využít. Třeba Turkish Airlines nabízí v Istanbulu výlety z letiště do města, a při čekání delším než 12 hodin (s podmínkou, že už není pozdější let, který by čekání zkrátil) i hotel. Vše zdarma.

A jak by to vypadalo v případě dvou různých leteckých společností?

V takovém případě by byla jedna letenka z Prahy do Amsterodamu a druhá z Amsterodamu do San Jose. V Praze bych dostal pouze první letenku, odevzdal bych kufr, který by letěl jen do Amsterodamu. V Amsterodamu první let končí, takže musím vyzvednout zavazadlo, vyjít z letiště a jít znovu k odbavovací přepážce se odbavit. V případě zpoždění prvního letu aerolinka nic neřeší, pokud druhé letadlo uletí, musíš si koupit novou letenku. Nevyužiješ ani žádné výhody od aerolinky na letišti.

Porto Santo, Madeira
  • Instagram
  • YouTube

Nejnovější články

  • Jaký je Silvestr na Times Square v New Yorku?
  • Krásné Vánoce v New Yorku
  • Velká cena Itálie Formule 1, Monza 30.8.-1.9.2024
  • Tenerife: Výstup na sopku Teide, nejvyšší vrchol Španělska
  • Los Angeles: Pět nezapomenutelných dní ve městě andělů

Buy Me a Coffee

© 2025 Flori na cestách | Powered by Minimalist Blog WordPress Theme
Flori na cestách
Spravovat Souhlas s cookies
Používám cookies, aby se ti tu líbilo:)
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}